Despre Eveniment

Context

Viziunea tradițională despre misiune este că misiunea este o întreprindere vastă desfășurată/purtată transcultural de multe feluri de creștini[1], chemare însușită de misionari într-un teritoriu[2] anume sau la chemarea bisericii[3]. Misionarii tradiționali sunt cei care au mers în țări mai puțin civilizate pentru a evangheliza, a face studiu Biblic, ucenici și plantare de biserici folosind diverse ajutoare umanitare, educație etc. Bisericile locale erau trupul care trimitea și îngrijea misionarii prin finanțare și rugăciune.

George Peters definea misiunea ca o proclamare a evangheliei pentru a câștiga, converti și forma o biserică[4], și bisericile sunt instituții oficiale pentru mișcarea misionară[5]. Inima misiunii este răscumpărarea oamenilor din păcatele lor (prin credință), încurajarea lor spre a se alătura unei biserici locale (apartenență) și a-i învăța să fie persoane responsabile în societatea dată (comportament).

Totuși, în conformitate cu Bosch misiunea tradițională creștină este sub atac, iar criza majoră este „avansarea științifică și tehnologică și, împreună cu ele, avansarea procesului de secularizare care se pare că a făcut credința în Dumnezeu redundantă, inutilă…”[1991.3] Dilema este că viziunea tradițională despre misiune nu percepea misiunea ca desfășurată într-o societate umană structurată formată din multe grupuri, națiuni, state, instituții și religii cooperante și concurente.

Schimbul cultural este fundamental vieții umane, fiind deja bine sedimentat în sferele artei,  designului, cinematografiei și literaturii. Cultura populară nu cunoaște margini, și înflorește internațional cu ajutorul dezvoltării tehnologice și crează cultură globală. Problema este că această cultură globală nu lasă loc pentru cultura creștină. Dominația mass-mediei marginalizează influențele creștine.

Oamenii caută să construiască o viziune mondială care să coincidă cu valorile personale, credințele și aspirațiile. Este un grad ridicat de insecuritate și nesiguranță care însoțește aceste schimbări în fiecare aspect al vieții, inclusiv căsătoria, familia, munca, religia, timpul liber, media și politica. “Actuala schimbare de cultură este o schimbare către nesiguranță, către diversitate, către complexitate.”

Așadar Misiunea în societatea modernă, mai întâi de toate, trebuie să implementeze misiunea ca practică profesională participativă a creștinului individual într-o societate dată cu la fel de mult avânt și curaj ca misiunea tradițională. În societate, legământul creștinului individual cu Dumnezeu, și iubirea, credincioșia și călăuzirea Sa divină poate fi un mijloc cheie a misiunii moderne care oferă valoare alternativă pentru aceste timpuri de schimb cultural.

Căderea regimului dictatorial al lui Ceaușescu și căderea comunismului părea să garanteze realizarea imediată a democrației și libertății care erau de multă vreme așteptate. Totuși, au trecut anii pe alături și “raiul pe pământ” întârzia să apară.

Fostul președinte al României, Emil Constantinescu (1996-2000), arată că problemele majore ale românilor sunt:  [1] dispariția proprietății private, [2] sistemul oligarhic bazat pe aceeași nomenclatură a Partidului Comunist , [3] tolerarea corupției. Cercetând aceste circumstanțe, ele nu sunt probleme de spiritualitate, ci probleme de valoare/calitate a practicilor creștine în viața socială individuală.

[1] Glasser 1983. 16.

[2] Bosch 1991.1

[3] Bavinck 1960.58

[4] Peter 1981.11

[5] Kraemer 1938. 34

Viziune

Prin urmare scopul MISSION ROMANIA 2018 este de a defini o practică de misiune adaptabilă pentru România și societatea modernă europeană. De asemenea dorește să aducă în discuție în mod particular cum să responsabilizeze creștinii declarați din România și Europa să fie mai aproape de mesajul original.

Misiune

Să încurajeze mișcarea misionară în bisericile locale și creștinii individuali să aibă o viață vibrantă și îndreptată spre misiune în România și restul lumii.

 

 

Rezerva-ti biletele acum!